dinsdag 8 december 2015

Uitwastechniek met acrylverf




Net als ik zijn er meer creatievelingen die hun ideeën en technieken op internet delen.
Heel inspirerend en leerzaam. Ik maak daar af en toe dankbaar gebruik van.
Zo ook Gerda Lipski, zij deelt op haar YouTube kanaal veel leuke technieken met acrylverf.
Een ervan is de 'uitwastechniek' die ik gebruikt heb om dit hartenschilderij te maken.

Kijk maar eens naar deze beide filmpjes: 

Hieronder mijn toepassing van deze leuke techniek

onderlaag

afdeklaag

vormen schetsen

vormen 'uitwassen'

tot slot de vormen accentueren door schaduw aan te brengen

Resultaten van cursisten:











2 opmerkingen:

  1. Hallo Inge,

    Leuke tip over de uitwastechniek van Gerda Lipski.
    Ik heb een vraagje; op een gegeven moment doet ze "SCHICHTBINDER" over de laag acrylverf.
    Is dat gesso?? Of iets anders?
    Ik hoor het heel graag van je!

    En dank voor al je leuke tips.

    Kreatieve groet,

    Maryse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Maryse,
      over de eerste verflaag wordt een laag acrylbinder opgebracht om de ondergrond te fixeren. De acrylbinder droogt transparant op. Succes.
      Groetjes, Inge

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...