dinsdag 8 september 2015

Bevrijdend schilderen

Blik op oneindig, verstand op nul. Zonder nadenken lekker spelen met kleur en beweging.

Dat had ik even nodig!




Ik zat deze zomer creatief, mentaal en fysiek in een dip. Moe en lusteloos.
Al mijn creativiteit van het afgelopen jaar stond in het teken van mijn blog, workshops, cursussen en PR voor mijn praktijk. Dat heeft me leeggezogen besef nu. 
Ik had helemaal geen zin meer in creatieve bezigheden.
Ik nam dat gevoel serieus en gunde mezelf rust. Tot het op zeker moment weer begon 'te kriebelen'. 

Afgelopen periode heb ik een paar heel bevrijdende schilderingen gemaakt. 

Laag over laag kon ik hier oneindig in doorgaan. Het is moeilijk stoppen wanneer je eenmaal opgang bent, zo heerlijk en bevrijdend is het om te doen.

Ik werd er blij van, de creativiteit ging weer stromen.
Ik kijk ernaar uit om weer aan de slag te gaan. Vooral afgelopen week lijkt mijn creatieve blokkade echt doorbroken, ik heb weer inspiratie, zin en ideeën om aan de slag te gaan. 

Het bijzondere vind ik altijd weer dat ik voel dat er voor me gezorgd wordt. Dat de dingen 'gestuurd' worden. Ik heb dat al veel vaker gemerkt, en als ik ernaar 'luister', komt het ook altijd weer goed. Vanaf het moment dat ik geen energie meer kon opbrengen en tijd voor mezelf nodig had, waren er geen aanmeldingen voor de workshops. Alsof het zo moest zijn, en mij de tijd en rust gegund werd die nodig was. Na een pas op de plaats, mijn blik naar binnen gericht, ben ik in staat nieuwe perspectieven, nieuwe mogelijkheden te zien.

HET EFFECT VAN DEZE MANIER VAN SCHILDEREN? 
  • Je wordt er vrolijk van
  • Je leert je mogelijkheden (ver)kennen.
  • Het helpt los te laten, waardoor andere ongekende mogelijkheden kans krijgen zichtbaar te worden.
  • Het brengt je in stroming en blokkades lossen op.
  • Het daagt je uit patronen te doorbreken

Ik wil dit graag met je delen.

Wil jij het effect van bevrijdend schilderen zelf ervaren? 
WORKSHOP op 23 september en 11 november 2015 

Informatie: www.ingenieuwenkamp.nl/basis-workshop

Kijk ook eens naar dit inspirerende filmpje

1 opmerking:

  1. O, wat herken ik dit Inge... soms is de accu even leeg en moet er een tijdje helemaal niks en is er rust en 'stilstand' nodig. Mooi hoe je dat proces beschrijft en laat zien hoe bevrijd je werk van dit moment is! Fijn om dit te lezen en dank voor het delen van dit gevoel. Jenny

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...