dinsdag 14 juli 2015

Mijn praktijk en zelfontwikkeling


Ik ben me er van bewust dat ik heel lange tijd niets van me heb laten horen en laten zien.
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn zichtbare creatieve uitspattingen op een heel laag pitje staan.
Wel ben ik tussen de bedrijven door nog steeds met een paar projecten bezig die al een aantal maanden lopen, maar die vorderen langzaam.

De tas die ik vorig jaar gehaakt heb is nu eindelijk in elkaar gezet
Van de mozaïek paneeltjes zijn er drie klaar en de gele is half af.
De bedoeling is dat er nog een oranje, paars, bruin, zwart en wit paneeltje volgen.
Dit moet een vest-jasje worden, het achterpand is bijna klaar

Ik ben nu vooral intensief bezig met mijn spirituele zelfontwikkeling en mijn praktijk.
Dit jaar begon met de cursus SoulCollage® facilatator. In april heb ik Reiki weer opgepakt, en heb vervolgens met een biotensor leren werken en een basiscursus NEI en Multi Lagen test gedaan. Daarnaast is ECIW (Een Cursus In Wonderen) voor mij sinds twee jaar een leidraad.

Naast mijn eigen ontwikkeling en heling en de verbinding met het wezenlijke in mijzelf ben ik ook onderzoekend hoe dat uit te dragen en vorm te geven in mijn praktijk. Ik onderzoek de combinatie van beeldende en verbeeldende technieken (tekenen/schilderen/collage/schrijven) met energetische technieken als Reiki en NEI. En daarbij natuurlijk ook de verbindende technieken als het lezen en invoelen van beelden en het luisteren naar wat ze te zeggen hebben. Met beelden bedoel ik overigens zowel tastbare als niet tastbare beelden.
Met name SoulCollage® vind ik een heel bijzondere en prettige manier om mee te werken. Ik voel me rijk dat deze methodes hun weg naar mij gevonden hebben. Ik ervaar zelf de zachte helende werking ervan. Ik ben ervan overtuigd dat deze methoden elkaar kunnen ondersteunen en aanvullen.

Dit blog zal zeer waarschijnlijk   met mij mee gaan veranderen.
Het blijft bedoeld als inspiratie, maar de vorm zal er anders uit gaan zien.
Hoe dan ook het blijft creatief, want dat is een vorm die ik als helend en inzichtgevend ervaar en graag doorgeef.
Creativiteit is helend in elk opzicht!



2 opmerkingen:

  1. De paneeltjes vind ik erg mooi, ik ben benieuwd naar de andere kleuren. Ik ben een boek aan het lezen over kleuren. KLEUR een reis door de geschiedenis van Victoria Finlay en het is zeer boeiend om te lezen:)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...