zondag 29 maart 2015

Van primair kleurenspel tot collage

 Met acrylverf en allerlei stempelmateriaal en sjablonen heb ik in de drie primaire kleuren vellen papier (A4) bewerkt. Ik heb dus een rood, blauw en geel vel gedecoreerd papier gemaakt.
Deze zijn daarna in een collage verwerkt.




Om te beginnen met mijn handen/vingers een vel papier
in blauwe tinten geschilderd

Na het drogen met stalen van reliëfbehang en noppenfolie
afdrukken maken. Steeds met blauwe tinten werken, donker
over licht of andersom

...en verder decoreren. Ook spatten of drupwerk met ecoline
is leuk om te gebruiken. Experimenteer, probeer gewoon
van alles uit. Geniet van het spel en de kleur

...dan ook een rode versie...

...en een gele versie...

Dan scheuren en plakken...

Ik was niet tevreden, vond het eigenlijk maar niks. Er gebeurde wat me meestal overkomt, ik zet mezelf vast. Het experimenteren en spelen gaat me altijd goed af en vind ik heerlijk om te doen. Maar dan 'moet' het uiteindelijk wel iets gaan worden, vind ik. Op dat moment schiet ik in mijn hoofd en ga ik denken en lukt het haast niet meer intuïtief en spontaan te werken. De collage werd 'bedacht' en voelde niet goed, ik wist niet wat ik er verder mee moest en hij verdween in een la.
Van de week kwam ik de collage en alle losse snippers en restjes in had bewaard weer tegen. Als zo'n 'mislukt' werkstuk een tijdje uit het zicht gelegen heeft en je het weer fris onder ogen krijgt zie je ineens weer mogelijkheden.
Ik besloot de losse overblijfselen spontaan en speels op de collage te plakken, zonder nadenken kwamen ze gewoon maar ergens terecht en toen het klaar was verheugde ik me op het beeld dat ontstaan is. Het beeld raakt me en voelt koesterend en stromend. Ik zie er een soort moederfiguur in.



Kijk voor het stempelen en sjabloneren met diverse materialen en het zelf maken van stempels en sjablonen ook eens bij mijn eerdere blogberichten voor inspiratie:

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...