zaterdag 14 maart 2015

Projecten in ontwikkeling

Het is een beetje stil op mijn blog, maar dat wil niet zeggen dat er achter de schermen niets gebeurt. Ik ben onder andere met een tweetal creatieve projecten bezig die veel tijd vergen. Namelijk een vestjasje van 'freeform crochet scrumble' haakwerk en een verzameling gekleurde mozaïek paneeltjes
Beide projecten bestaan uit kleinere onderdelen die later tot een groter werkstuk samengevoegd gaan worden.

Van freeform crochet scrumbles tot lap
(en later hopelijk een vest):


De eerste verzameling 'scrumbles' is klaar

Een beetje puzzel werk, hier en daar wat openingen vullen met haakwerk en
aan elkaar naaien. Ik leg de scrumbles op een bestaand vest als patroon en
bouw zo door tot elk patroondeel gevuld is. Dit wordt volgens degenen die me
kennen waarschijnlijk weer een jaren-project, maar ik kan er niet mee zitten,
het is gewoon heerlijk om zo nu en dan aan te werken


Het Mozaïek paneeltjes project:


Na het eerste blauwe paneeltje, nu een groene, hierboven de 'ingrediënten'.



En dan is ook het groene paneeltje klaar. 

En nu is een rode aan de beurt

Ik vond bij de Zeeman de kleine gekleurde knijpertjes en bij de Bazar
de bloemetjes, voor nog geen euro, zo leuk om in het mozaïek te gebruiken.

Wordt vervolgt, OOIT! 

8 opmerkingen:

  1. Mij valt de overeenkomst op tussen het haakwerk (mooi vest gaat dat worden!!!) en het mozaieken. In beide gevallen maak je van veel kleins, iets groters. Samenhang creeren, in evenwicht brengen, een functie geven in een groter geheel... mooi om te zien hoe jij daar vorm aan geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi, prachtig je 'scrumbles, mooie kleuren, volg je blog wel een jaar om te kijken wat het eindresultaat word ;-) mozaik is ook prachtig
    groetjes Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kleuren gebruik je!!! Ik ga morgen uitgebreid je blog bekijken. Pure eyecandy....Ik hou van kleur. Veel succes en plezier met je creatieve "uitspattingen"
    Een welgemeende reactie van iemand die toevallig op deze site terechtkwam..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik wens je veel kleurrijk kijkplezier met mijn blog

      Verwijderen
  4. Die mozaïekpanelen zijn werkelijk geweldig. Wat ben je toch veelzijdig, Inge, daar word ik vrolijk van. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik zie graag vrolijke mensen, heerlijk om daaraan bij te kunnen dragen.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...