zondag 1 maart 2015

Engelenzaken

Weer eens een mixed media pagina gemaakt in mijn Art Journal.
Verrassend wat daar dan weer ontstaat.
Zoals gewoonlijk werk ik op gevoel, spontaan mijn ingevingen volgend.

Engelenzaken
Ik ben een engel op aarde
gebonden, vleugellam, zonder zicht.
Ik voel me naakt en kwetsbaar
zonder vaste grond
Ik zink weg in aardse zaken
Ik ben vergeten wie ik in wezen ben
maar...
Wanneer ik me naar het licht went
is het opeens weer helder
weet ik weer wie ik ben
Een Hemels Kind met een Liefdevolle taak
Goed uitgerust met Hemelse Kwaliteiten
Ik voel me
Gezegend!

Ik heb 5 dozen met afbeeldingen, onderverdeeld in 5 categorieën, namelijk
mensen, dieren, achtergronden, dingen en diversen.

Ik heb er nu eens voor gekozen om me te laten verrassen, en de afbeeldingen 
mij te 'laten toevallen', door 'blind' uit elke doos een afbeelding te pakken.

De afbeeldingen gearrangeerd en opgeplakt

Met gesso delen van de achtergrond afgedekt
(linksboven en rechts- en middenonder)

Met oliepastel de kringen rond de vrouw uitgebreid... 

...en het krijt met een zachte droge doek uitgewreven.
Vanwege de gesso ondergrond krijg je een mooi zacht effect en laat de
oliepastel zich gemakkelijke uitwrijven.

...dan met zwart kleurpotlood accenten in de kringen aangebracht
Linksboven een goudkleurig hoekje gekleurd met gele en roze oliepastels...

... ook deze met de zachte droge doek uitgewreven tot een 'gouden' gloed

Met een 'elastiekjes rolstempel' en bruine en groene stempelinkt een
grasachtige ondergrond gemaakt. 

Toen met pen en papier gaan zitten..., en kijken naar dit beetje bizarre tafereel.
Wat is er nou eigenlijk ontstaan? Hoe voelt het? Waar gaat het over?
Wat zie ik allemaal? Wat wil het mij zeggen?
Door spontaan en ongecensureerd te schrijven, gewoon wat er in je opkomt
naar aanleiding van het beeld, kom je dan toch tot de kern.
Eventueel kan je de tekst een beetje bijschaven, maar dat hoeft niet. Blijf
altijd trouw aan de essentiële inhoud van wat je geschreven hebt.
Altijd weer een bijzonder proces om te doen vind ik.

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie pagina heb je gemaakt. Interessant om te zien hoe zo'n pagina nu tot stand komt. Wel ben ik benieuwd hoe je de vogel zo mooi onder haar arm gekregen hebt, het ziet er zo natuurlijk uit?
    Ik wil er ook steeds mee beginnen, maar ben altijd bang dat er niets komt of ontstaat. De enige oplossing is gewoon beginnen uiteraard;-)
    Dank voor je inspirerende voorbeelden en heldere uitleg.

    Groetjes,
    Alice

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Alice, en precies wat je al zei, gewoon beginnen, het gaat om het plezier.
      Wat betreft de vogel onder haar arm: de arm van het meisje los knippen en de vogel eronder schuiven

      Verwijderen
    2. Dankjewel voor je reactie. Het gaat inderdaad om het plezier. Dat verlies ik wel eens uit het oog door teveel gefocust te zijn op een mooi resultaat of door te vergelijken met anderen.
      Ik blijf je in ieder geval volgen voor de nodige inspiratie...

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...