zaterdag 21 februari 2015

SoulCollage® thema kaart 40 dagentijd

Afgelopen woensdag is de 40 dagen tijd begonnen, ook wel bekend als vastentijd
Het is de periode voor Pasen die al van oudsher gebruikt wordt om te vasten als innerlijke voorbereiding en bezinning op een 'nieuw begin'.
Nou doe ik niet aan vasten, maar ik wil wel graag 'gezond' leven.

Ik vond een online programma: Ruimte maken in 40 dagen
Dit programma gaat over de vraag:
'tegen welke dingen in jouw leven wil je nee zeggen, om zo ruimte te maken voor een ja tegen wat er werkelijk toe doet'

Ter voorbereiding werd gevraagd een voorwerp of afbeelding te zoeken wat symbool staat voor de motivatie om met dit programma mee te doen.

Ik vond dit een mooi thema om een SoulCollage® kaart op te maken:

Ik ben degene die licht reist. Ik ben degene die de kluwen ballast achter zich
laat. Ik ben degene die volop geniet en vrij is, Ik ben degene die langs de
horizon reist en mijn horizon verbreedt. Ik ben degene die niet zoveel nodig
heeft, alles wat ik echt nodig heb past in mijn kleine koffertje. Ik ben degene
die alles wat nodig is al in zich heeft. Ik ben degene die mijn eigen weg gaat,
tot in het oneindige.

De kaart heeft een zichtbaar en mooi plekje gekregen.
Steeds als ik hem zie denk ik er weer aan dat ik 'licht wil reizen', zonder kluwen ballast en in verbinding met mijn natuur. Het helpt me te focussen op wat er voor mij echt toe doet. De kaart werkt motiverend, want ik wordt er blij van en wil ook graag zo vrij en blij op reis door het leven.

Wil je ook ontdekken en ervaren wat het maken en lezen van SoulCollage® kaarten je kan brengen, kijk dan eens bij mijn SoulCollage® workshop aanbod

2 opmerkingen:

  1. Hoi Inge Ook ik volg dat programma 40 dagen. Afgelopen week ook een aantal kaarten gemaakt en op mijn koelkast hangen afbeeldingen en teksten die mij helpen in zien. Een sterke kaart trouwens die van jouw die mooi spreekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een blije, vrolijke en positieve kaart - en inderdaad, wijze woorden (al ben ik 'gek' op van die 'stand-kluwens'... ik sleep ze altijd mee naar huis om iets leuks mee te doen... )

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...