zaterdag 7 februari 2015

Blauw mozaïek paneeltje


Al een tijd was ik van plan om weer eens te mozaïeken, maar het kwam er maar niet van. 
Eindelijk ben ik er toch weer mee aan de slag gegaan, en oh wat was het heerlijk om te doen.

Ik wilde een mozaïek maken zonder voegen en er allerlei materialen in verwerken. Het worden kleine gekleurde paneeltjes die later samengevoegd gaan worden. Hoeveel paneeltjes het worden weet ik nog niet, maar de blauwe is nu af en een volgende groene ligt al te wachten.
Ik had het afgelopen jaar al van alles verzameld. Verder had ik ik nog genoeg glasmozaïek tegeltjes en gekleurd glas over van eerdere mozaïek projecten.



'Wie wat bewaard die heeft wat'
En ja hoor, ik had knopen, kralen, smeltkraaltjes, decoratiesteentjes, gekleurd
glas, glas mozaïektegeltjes, en dergelijke.
Verder een MDF plaatje als ondergrond, een glas kniptang en siliconenkit.

Aangezien ik niet wil voegen en er altijd wel wat openingetjes zichtbaar zijn,
heb ik het MDF paneeltje eerst gegrond met gesso en daarna blauw
geschilderd (ook de zijkanten)
En dan gewoon maar ergens beginnen. Ik begon met het grote vierkante
tegeltje midden-linksboven. En dan op gevoel verder werken.

en dan verder 'bouwen', passen en meten, het is net puzzelen.
Ik heb ook kralen doormidden geknipt en glasmozaïek tegeltjes doorgeknipt
en op zijn kant opgeplakt. Er ontstaat zo ook leuk reliëf.

...en dan is hele paneel gevuld! Op naar de volgende...

1 opmerking:

  1. Lijkt mij heerlijk ontspannen werk.
    Lekker creatief in je hoofd en alle andere dingen uit je hoofd.
    Mooi resultaat.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...