woensdag 14 januari 2015

'Porselein' schilderen: Stippels

In de Kerstvakantie hadden mijn zus en ik eindelijk weer eens gelegenheid om samen te 'creatieven' zoals wij dat noemen. Onze moeder en dochters sloten zich ook aan toen ze hoorden wat we gingen doen, namelijk porselein schilderen. We hebben gewerkt met porseleinverf van Pebéo. Ik koos kleine vierkante witte bordjes en melkglazen vaasjes (voor bijvoorbeeld waxinelichtjes) om op te schilderen (Action). We vonden het allemaal zo leuk dat we in de voorjaarsvakantie nog een 'porselein' schilder dag hebben gepland.
De anderen hebben allemaal motieven geschilderd met penseel, maar ik wilde stippelen.
Met spijkers en cocktailprikkers is het onderstaande tot stand gekomen.
De verf wordt in de oven gefixeerd en is dan afwasbestendig, zelfs in de vaatwasser.




5 opmerkingen:

  1. Oh, zucht, wat is dit leuk, ik ga dit op mijn campinglijstje zetten. Ik kan bij onze dochter vast wel wat van die verf lenen want dat stippen vind ik enig. Bedankt voor het idee.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joehoe, hier dan de dochter (zie reactie hierboven, is dus mijn moeder)
    Leuk, leuk, leuk!!
    Ik vind dat stippen toch wel heeeeeel erg mooi geworden.
    Daar ga je een hoop plezier van hebben, let maar eens op.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat beloofd dan dus ook voor jullie een superleuke moeder/dochter creadag te worden, veel plezier

      Verwijderen
  3. Oh wat mooi Inge! Ik krijg meteen zin om ook zoiets te doen. PS als variatie op jouw 'creatieven' : ik zeg regelmatig 'creativeren' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij toeval kwam ik op je blog terecht.Wat ik zo leuk vind is dat je het zo duidelijk uitlegt en zeker met de foto's erbij nodigt het mij uit om ook weer te gaan creatieven.
    Mooie dingen maak je. Echt een superblog!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...