zaterdag 3 januari 2015

'Krabbelveld'

Allereerst aan al mijn bloglezers 
de allerbeste creatieve wensen voor 2015 


Soms weet ik niet wat ik zal gaan doen, maar heb ik wel zin om 'iets' op papier te zetten of uit te proberen. Een 'krabbelveld' is dan een uitstekende manier om laagdrempelig aan de slag te gaan. Zo'n krabbelveld is een uitstekende basis voor afwerking met allerlei technieken. Je kan  inkleuren met potlood of verf, of invullen met zendoedels of collage, of er fantasiefiguren in ontdekken en die uitwerken. Ik vind het een fijne manier om te werken. Je hoeft niet vooraf iets te verzinnen,, gewoon een beetje ronddansen op je papier en dan ontvouwen de mogelijkheden zich vanzelf.
In dit geval wilde ik heel graag mijn nieuwe bister kleuren uitproberen.

 Met een watervaste stift (marker) over het papier zwieren en 

begin en eind van de lijn sluiten.

Dan binnen elke ontstane  ruimte met een dikkere marker 
de vorm volgen en de hoeken mooi afronden en opvullen

...het resultaat...

Met verschillende kleuren bister (door- en over elkaar heen)
ingekleurd
Ik wilde de effecten van de verschillende kleuren bister die ik
pas had aangeschaft eens uitproberen.

(Bister  is een kleurpigment vervaardigd uit het roet en teer van verbrand
hout of schellak of de gemalen bast van walnoten en Arabische gom.
Het is in verschillende kleuren te koop in poedervorm wat je oplost in water)

Met water erop gespetterd, even laten intrekken en weer opgedept

en dan ook de achtergrond gekleurd

Ik weet nog niet of ik het zo laat of dat ik er misschien nog wat zendoedels op loslaat.
Wordt dus misschien nog vervolgd.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Inge,
    Beste wensen voor 2015. Leuk idee met die bister kleurtjes. Maak zelf altijd heel veel van dit soort krabbeltekeningen, worden meestal beesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk gedaan en wat mooi die bister. Ik dacht dat het alleen maar in bruintinten bestond.
    Het lijkt me heerlijk om te doen, wie weet begin ik er ook eens aan. Je hebt me wel op een idee gebracht.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...