zondag 28 december 2014

Mini boekjes


Ik had een hele stapel restanten papier van 5 cm breed liggen.
En ook nog een aantal vellen met stijfselpapier experimenten.
Samen goed voor een mini boekje, altijd leuk om als kleinigheidje cadeau te doen of zomaar aan iemand mee te geven.

Van deze boekjes heb ik geen werkfoto's gemaakt, maar als je een beetje handig bent kom je er zelf wel uit. Ik heb hier de Japanse methode voor boekbinden gebruikt. In dit filmpje is duidelijk te zien hoe het in zijn werk gaat.

Ik heb extra lange pagina's gemaakt en die een stuk dubbel gevouwen, zodat
een uitvouw-pagina  ontstaat. Wel opletten dat je de uitslag wat korter maakt,
zodat die niet mee vastgenaaid wordt in de rug van het boekje



1 opmerking:

  1. Ja, leuk Inge, zo'n miniboekje. Ik kreeg er een van jou en schreef het vol met mooie pakkende zinnetjes en zo af en toe lees ik het terug.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...