donderdag 23 oktober 2014

Van experiment naar creatie


Soms ontdek je zomaar spelenderwijs weer eens een manier om papier te decoreren. Dat overkwam mij gisteren. En ja, dan heb je een leuk papiertje, maar wat dan? Ik besloot gewoon te doen wat mij inviel en zo is dit beeld spontaan tot stand gekomen.

Eerst een stuk stevig papier (120grams) kreukelen.
Een paar keer stevig in elkaar proppen en voorzichtig weer 
openvouwen, zodat veel  fijne vouwlijnen ontstaan....

... zoals hier

Dan met de zijkant van een blokje waskrijt stevig over het
papier kleuren. Ik heb hier magenta, paars en blauw gebruikt.
Op het reliëf van de kreuklijnen pakt het krijt goed en krijg je
een mooie textuur
Ik heb er wat rode, gele en blauwe ecoline op gedruppeld en
dat met een penseel over het papier verdeeld en de overtollige
inkt er met een tissue afgeveegd.
De kleuren mengden tot een mooie goudachtige tint op de
achtergrond


het gedecoreerde papier in stukjes geknipt...

... en op een zwart geschilderde ondergrond geplakt

aan een zijde een deel van het zwarte papier weggeknipt

De grote delen gearrangeerd en in mijn creatief-boek geplakt 

Met een fineliner de lijnen van de geknipte stukjes doorgetrokken

een beetje kleuren en wat doedelen...

en ter afwerking nog een witte rand onderaan 

1 opmerking:

  1. Leuk idee!
    In het laatste plaatje zie ik een ridder in vol ornaat op zijn paard ��

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...