zondag 15 juni 2014

Dorpje, geïnspireerd door Paul Klee


Ik heb me al eerder laten inspireren door Paul Klee, ik vind zijn dorpjes zo leuk.
Deze keer heb ik 'The rose garden' één van zijn werkstukken bestudeerd en geconstateerd dat deze leek opgebouwd vanuit een lijnenveld. Daarmee ben ik aan het experimenteren gegaan met bovenstaand resultaat.

Zoals jullie van mij gewent zijn volgt hieronder het proces in woord en beeld.

Ik wilde graag een kader en heb met tape de randen van het papier afgeplakt.
Met potlood een onregelmatige zigzaglijn getekend

Deze zigzaglijn steeds herhalen, maar op een speelse manier zoals je op deze
foto kan zien
De punten verticaal  verbinden, er ontstaat dan een onregelmatig raster.

Ik heb van het raster een fotokopie gemaakt om in te kunnen ontwerpen.
Moeilijk uit te leggen, maar als je goed in het raster kijkt ontdek je allerlei
vormen waar je gebouwen uit kan laten ontstaan. Niet bang zijn, maar met
potlood en gum je raster een beetje verkennen, hier en daar een gebouw
uitwerken en het dorpje laten ontstaan. Als het ontwerp naar je zin is kan
je het in je origineel gaan uitwerken.

Ik heb ervoor gekozen deze keer met kleurpotlood aan de slag te gaan.
De lijnen die ik gebruiken wil met zwart kleurpotlood getekend en ingekleurd.
De lijnen die niet gebruikt worden gewoon laten staan en eroverheen of
ertussenin kleuren. Ze blijven vaag zichtbaar zodat het stromende effect
van het lijnenspel behouden blijft.

De tape voorzichtig verwijderen en voila!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...