zaterdag 19 april 2014

Vilten


Een tijdje geleden heb ik een workshop vilten gevolgd.
Al heel lang had ik de wens om te leren vilten, met name nat vilten. Experimenten die ik zelf al wel eens had uitgevoerd liepen op niks uit, dus toch maar een keer een basisworkshop gedaan om de techniek van het nat vilten onder de knie te krijgen. Je moet het vilten eerst een keer letterlijk gevoeld hebben om te weten hoe het moet, en de fases van het vilten met geduld doorlopen om tot een goed vervilt werkstuk te komen.
Het was hard werken, maar dan heb je ook wat. In één dag een bal, een bloem, een koord en een lap gevild. De lap was als dagboekomslag bedoeld, maar is helaas te veel gekrompen tijdens het vilten. Ik ga er dus nog een andere bestemming voor zoeken.
Superleuke dag en een goed verzorgde workshop van Karin Schneider.

1 opmerking:

  1. Lijkt mij niet eenvoudig, dat vilten.
    Ik wil er ook niet aan gaan beginnen, want ik kan niet alles willen. Maar als ik dit zo zie ga ik toch weer twijfelen......
    Fijne Paas dagen

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...