zondag 6 april 2014

Creatief Contact dag

Creatief Contact is een plek op internet om te inspireren en geïnspireerd te worden.
Gisteren was er een CC-dag georganiseerd waar leden de mogelijkheid hadden elkaar 'in den lijve' te ontmoeten en creativiteit te delen en te ontvangen. Met 19 creatieve vrouwen in een kerkje in Utrecht op zolder hebben we met elkaar 6 mini workshopjes gedaan. Het was een superleuke en inspirerende dag.

Tijdens de dag was ik zo 'druk' met ontmoeten, doen en beleven, dat ik geen foto's gemaakt heb, maar eenmaal thuis heb ik mijn werkstukken in alle rust op de foto kunnen zetten. Dus kunnen jullie toch nog even van meegenieten.

Esther had een creatieve bingo georganiseerd.
Iedereen maakte op 4 voorgekleurde kaartjes een werkstukje voor de bingo, en later tijdens de bingo ontving iedereen 4 kaartjes van andere deelnemers terug. Deze kaartje mocht ik ontvangen. (aan de achterzijde van het kaartje rechtsboven was een wens geschreven: kleur je dag)

Van Helma leerden we zentangelen

Van Jenny leerden we in een 'vlekkenwerk'  hoe je werkt met bister en dit mooi kunt combineren met aquarelverf 

Van Laura leerden we een intuïtieve mandala te tekenen

En Carla had mooie ondergrondjes voorbereid, waar we een tekst op mochten maken met behulp van allemaal losse woorden. Die woorden kwamen uit een gedicht wat pas naderhand is voorgelezen (ik weet niet meer van wie). Carla had vooraf de woorden allemaal al losgeknipt in een zakje gedaan. Iedereen had dezelfde set woordjes, maar iedereen had er natuurlijk andere teksten van gemaakt. Je mocht zoveel woorden gebruiken als je zelf wilde, je kon er ook meerdere teksten mee maken. Mijn tekst:
in stilte het bestaan bespiegelen
in koepeltorens
waar vensters met een verleden
het leven over zien
kijken van een afstand
in de vijver waar zonlicht schijnt
Verder waren er nog de workshops 'boekselen' door Loes en intuïtief oliepastelschilderen door mijzelf. Aangezien Loes en ik tegelijkertijd een workshop gaven heb ik daar geen werkstukken van.

1 opmerking:

  1. Het ziet er inspirerend uit Inge!
    Wat ik ook al schreef bij Laura: jammer dat ik eenandere afspraak had.
    Hoop dt er een volgende keer komt :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...