zondag 26 januari 2014

Hertjes



Ik vind het heerlijk om in het bos te wandelen. Wij wonen wat dat betreft heel gunstig, de straat uitlopen en ik ben in het bos. En als ik dan een ree, of soms zelf meerdere tegelijk tegenkom tijdens mijn wandeling dan ben ik de koning te rijk. Als je meteen stil blijft, doen zij dat ook en kan je elkaar een tijdlang bekijken. Ja, ook zij zijn heel nieuwsgierig en blijven kijken zolang je maar stil blijft.
Ik wilde dan ook graag een keer die bijzondere sfeer neerzetten in mijn creatief dagboek.

Er lag nog een voorbewerkte pagina, met afdrukken van stalen reliëfbehang 

Op Google afbeeldingen een silhouette gezocht van een hertje.
Daarvan een sjabloon gemaakt op stevig papier en dit op een
pagina van een oude boek omgetrokken met fineliner. Kan ook
op krantenpapier.

Met softpastel ingekleurd 

De uitgeknipte hertjes langs de randen nog iets donkerder gemaakt en opgeplakt

Rondom de hertjes een beetje pastelkrijt aangebracht om meer verbinding met de
omgeving te maken

De omgeving verder opgebouwd (stempelen, stencillen, afdrukken ed) en met
softpastel de kleuren verdiept

Tenslotte een venster (gat) gemaakt in de rechterpagina, daarachter met collagemateriaal
meerdere 'vensters' gemaakt ter 'verdieping'.

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo knap van je dat je dit allemaal kunt bedenken. Het lijkt me heerlijk om te maken.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad heerlijk om te doen. Juist omdat het NIET is bedacht. Het beeld groeit 'vanzelf'. Ik werk altijd heel spontaan en doe wat me invalt.

      Verwijderen
  2. Zo leuk om te lezen hoe jij te werk gaat Inge... ik herken dat 'groeien' heel goed... Het werkt bij mij vooral als ik me beperk tot dat wat er is en mezelf dan de opdracht geef dat ik het daar mee moet doen. Ik vind bij jouw foto's vooral die van het witte wegwandelende hertje zo leuk. En het uiteindelijk resultaat natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo ontzettend mooi hoe alles is opgebouwd. Ik leer zo veel van wat jij hier allemaal laat zien. Bij mij moet dat groeien nog een beetje groeien zeg maar ;-)
    En dat venster in je pagina?! Hoe verzin je het? Echt heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk leuk! Vind het ook altijd fijn dat je laat zien hoe een spread/pagina ontstaat. Je bent super creabea!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...