zaterdag 30 november 2013

Verbinding

Een 'ouwetje' uit 2009
Collage, acrylverf en oliepastel.
 

Ik weet nog heel goed dat ik dit schilderij maakte, het was een heftige periode. En wat ik toen (nog) niet zag, kan ik nu wel zien.
Onbewust is het medicijn al in het beeld aanwezig. Dit beeld bevestigd mij dat weer eens.
Je moet het alleen wel kunnen zien, ervoor open staan, soms is daar meer tijd voor nodig. Dat is niet erg, want onbewust is de heling al wel in werking gezet.
Mijn heling zat en zit in 'Verbondenheid', met name een transparante respectvolle verbondenheid, waarbij ieder in zijn waarde gelaten wordt en recht heeft op zijn/haar eigen te volgen weg. Het had/heeft voor mij ook te maken met loslaten en juist daardoor kon verbinding opnieuw tot stand komen, maar dan op een hoger niveau.
 
Wat is het 'beeldend en verbeeldend werken en verwerken' toch een geweldig mooi medium.


Op een paars beschilderd canvasdoek stukken van zwart/wit/grijze behangstalen geplakt

Met paars en geel eroverheen geschilderd
Het werkstuk regelmatig gedraaid
Laag over laag doorgeschilderd met paars en geel
Met rood en zwart ontstonden spontaan twee rode bogen of cirkels
Met oliepastel is het beeld verder uitgewerkt en verdiept. De cirkels zijn als schakels verbonden en een lichtbaan schijnt schuin van boven naar beneden door en over de verbinding.

3 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Inge... ik ben al een tijd niet op je blog geweest (op niemand's blog eigenlijk... zit in een zware periode... maar wat wilde ik zeggen... oh ja) Op het moment 'draait' mijn workshop Let it Loose en jouw naam kwam voorbij - blijkbaar hebben mensen mij via jouw werk/blog weten te vinden. Wat leuk!!! Fijn te zien dat je nog steeds mooi bezig bent, en deze laatste post geeft mij hoop voor de toekomst. Ben benieuwd hoe ik het werk dat ik nu maak over een paar jaar bezie, ik zit nl. nu nog middenin de 'zwaarte' dus kan er nog geen 'heling' in zien. Jouw post geeft me hoop dat het er wél al in zit... Ik wens je een mooie, zonnige en lichte zondag toe! Liefs, Marit

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...