zondag 6 oktober 2013

Vergankelijkheid

Soms is het lastig een titel te bedenken, maar bij dit werkstuk wist ik gewoon dat het 'Vergankelijkheid' moest heten. Waarom? Gewoon mijn gevoel erbij, overigens een goed gevoel! Vergankelijkheid kan mooi zijn, een overgangsfase naar rust en vandaar naar een nieuw bestaan. Zoals ook de herfst daarvan een mooi voorbeeld is.
 
Het lukt me helaas niet een goede foto te maken, in het echt is deze pagina dieper van kleur en minder wazig

Eerst heb ik dit vezel-lapje gemaakt als volgt:
Benodigdheden:

zijdevezels en een vezelmengsel van katoen/metaal/en andere

Ik weet niet hoe dit heet, ik heb het al een aantal jaren in huis.
Het is kunststof en in allerlei kleuren verkrijgbaar. Het wordt
gebruikt als decoratie materiaal.

De heatgun erop en het smelt: geeft een leuk effect
En dan?..........
Op een stukje wateroplosbaar vlies wat vezels en stukjes van het gesmolten decoratiemateriaal leggen (sorry, vergeten foto te maken). Afdekken met wateroplosbaar vlies, en dan met de naaimachine vaststikken zoals hieronder:

Het gestikte lapje in een bak water leggen tot het vlies is opgelost
Dit ga ik gebruiken in onderstaande dagboekpagina


De ondergrond is een pagina waar ik al eerder een keer met een restje verf
had gesjabloneerd

Met een oud plastic pasje donkerrode en zwarte acrylverf opgebracht
 
Stukjes van het vezel-lapje en van het gesmolten deco-materiaal (donkerrood
en goudkleur), zwart papier, wit handgeschept papier en collagemateriaal
opgeplakt.
Afgewerkt met veren en pailletjes

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...