zaterdag 19 oktober 2013

Oliepastel wenskaarten

Een serie wenskaarten in grijs en magenta 
De techniek van oliepastelkrijt met lampeolie is hier toegepast. Kijk voor een uitgebreidde beschrijving van de techniek op 'intuïtief oliepastelschilderen'

Papier vastzetten met tape en met oliepastel  (wit en verschillende nuances
grijs) kleurvlakken opzetten...
...met een doekje en wat lampeolie bewerken...
...en extra accenten aanbrengen
daarna heb ik het papier in stukken gesneden
Met roze (magenta) oliepastel (en olie) verder gewerkt

...Afgewerkt met een 'smeltlijm' stempel en grijze acrylverf...
...en een witte verfstift...
(dat laatste was niet zo best voor mijn stift, omdat het krijt de stift verstopte,
niet zo'n goed idee dus)

...ten slotte de kaarten op een 'dubbele kaart' in bijpassende kleur geplakt.

2 opmerkingen:

  1. Altijd balen als je materiaal kapot gaat.
    Jammer ook dat ik juist dat (dus die witte bewerking van de stempel) zo mooi vind! Ik zou maar een hele voorraad verf stiften aanschaffen, hi hi.
    Ik vind de kaarten echt heel erg mooi. Wat een goed idee om zo een hele voorraad aan te maken.
    Mooie kleuren ook.
    Fijn weekend, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...