maandag 16 september 2013

Stempels-stencils van smeltlijm

Ik vond op you tube een superleuk idee (DIY Hot Glue Stamps & Stencils) om zelf stempels/stencils te maken met smeltlijm.
Uit een periode dat ik veel decoraties met natuurlijke materialen maakte had ik nog een lijmpistool en een zak vol smeltlijmpatronen liggen, dus dat kwam goed uit. Ik kon meteen lekker aan de slag en experimenteren met vorm en lijn. Het was even oefenen, maar ik kreeg de slag te pakken.
 
Het resultaat: een heleboel leuke stempels/stencils

En even uitproberen natuurlijk. Eerst de toepassing als stempel.
(de cirkels zijn gestempeld met acrylverf )

...en dan als stencil: op de pagina leggen en met een spuitflacon kleur sprayen
(ik heb ecoline gebruikt)
Hieronder vind je het youtube filmpje van NurseTara04 met duidelijke uitleg over hoe je met smeltlijm stempels/stencils maakt en hoe je ze gebruikt.
Veel plezier ermee!
 

6 opmerkingen:

  1. Dank je voor deze tutorial(s). Ik heb het even doorgegeven op mijn eigen Blog....daar mogen anderen ook wel gebruik van maken toch...?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker, daar is het voor bedoeld, dus dank je dat je het via jouw blog weer doorgeeft.

      Verwijderen
  2. dank voor deze tutorial.. is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Inge,
    ik had er zelf een poos terug ook al een paar gemaakt maar die zijn erg grof en die ik hier van jou zie die zijn zo mooi fijntjes. Zulke mooie dunne draadjes bij jou....zijn er verschillende soorten lijmpistolen? Want dan plaatst er snel 1 op m'n verlanglijstje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi Adrie, mijn smeltlijn creaties zijn ook behoorlijk grof vind ik zelf. Ze zijn ook best wel groot. De dunnere draadjes krijg je door je lijmpistool hoger boven je werkblad te houden en snel te bewegen, maar het lukt de ene keer wel, de andere keer niet. Oefening baart kunst. Succes!

      Verwijderen
  4. Wat een leuk idee. Ik ga het zeker een keer proberen. Je stempels/stencils zijn super goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...