woensdag 7 augustus 2013

Nieuw dagboek van oude wenskaarten: De eerste pagina's

 
Ik heb me voorgenomen om in dit boek eerst eens lekker te gaan spelen met stempels, sjablonen, en allerlei andere technieken 'uit mijn voorraad'. Ik bewerk hiermee al spelend en experimenterend eerst alle pagina's, maar laat of maak steeds ergens ruimte om later te kunnen schrijven.  De bedoeling is het boekje later voor bijvoorbeeld een  reisverslag of iets dergelijks te gebruiken.
 
Alleen van de eerste pagina heb ik werkfoto's met beschrijving, van de andere pagina's alleen de eindresultaten.
 



 
 

Van de eerste pagina volgen hieronder de werkfoto's:
Veel van de gebruikte technieken en materialen vind je terug op de pagina: Tutorials

Ik ben begonnen met sjabloneren...

...dan een beetje stempelen met bubbeltjesplastic en een stukje foam met nopjes...

...dan stempelen met een behangstaaltje van reliefbehang en een zelfgemaakte
spiraalstempel van foam...

Met een viltstift (merk: stabilo) de contouren getekend (zie links) en dan met een
penseeltje en water de inkt ervan verspreid (zie resultaat rechts)

Met een paarse fineliner de contouren nogeens aangezet en dan met een zwart
kleurpotlood schaduwen rond het motief gekleurd. 
Verder afgewerkt met wat witte stippeltjes en nerven (witte verfstift)

Tenslotte met een fineliner uit de hand schrijflijnen getrokken.

2 opmerkingen:

  1. Prachtige pagina's Inge, word een super boekje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt mooi!!!
    De derde pagina vind ik qua kleuren en wit gebruik wel heel erg mooi.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...