woensdag 3 juli 2013

Wenskaarten met mijn nieuwe stencil

In mijn vorige blogpost heb ik laten zien hoe je zelf een stencil of sjabloon maakt.
Die moest natuurlijk ook uitgeprobeerd worden en aangezien ik weer door mijn wenskaarten heen was heb ik me meteen maar even uitgeleeft op een nieuwe set.
 


Ondergrond oranje geschilderd en laten drogen.

Na het drogen met rood eroverheen geschilderd, meteen het cirkel-sjabloon erop
gelegd en met een babylotiondoekje in de openingen de rode verf weer weggehaald,
waardoor de oranje onderliggende verf weer zichtbaar wordt. (=negatief stencillen)
Laten drogen.

Na het drogen het stencil er op een andere plek overheen gelegd en nu met een sponsje
lichtgeel (geel met wit gemengd) in de openingen gesponst. (=positief stencillen)


Na het drogen een bloemvorm (uit stevig plastic geknipt) erop gelegd en met blauwe
verf eromheen gesponst.


De kaarten zijn verder op verschillende manieren uitgewerkt.
Achteraf heb ik spijt dat ik ze niet gewoon zo (alleen de ondergrond) heb gelaten, maar ze zijn toch wel leuk geworden.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind ze allemaal heel erg mooi geworden, wat een werk heb je eraan maar het lijkt me wel erg leuk om te doen.Die linksonder is mijn favoriet.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi geworden. Complimentjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...