donderdag 25 juli 2013

Mandala van 'bladstempels'

Stempelen is erg leuk en met verse bladeren heb je gratis de prachtigste stempels tot je beschikking.
 

Zoek een aantal bladeren met verschillende vormen, grootte en nerfstruktuur.
Bladeren met een duidelijk voelbare nerfstruktuur geven prachtige afdrukken

Sorry dat de foto niet zo duidelijk is
Teken met een passer willekeurig een aantal concentrische cirkels en verdeel deze met
een lineaal in 8 (taart)punten. Ik heb er voor gekozen om de cirkel uit het centrum te
plaatsen.
De hulplijnen geven houvast bij het stempelen en worden later weggegumd.

De achterkant van het blad insmeren met acrylverf.
Ik heb met een mengsel van geel en blauw gewerkt in verschillende mengingen,
zodat ik diverse tinten groen en blauw/groen kreeg.

Begin te stempelen vanaf de buitenrand en verdeel met behulp van de hulplijnen
de bladmotieven over de cirkel

de volgende rand...

en zo rand voor rand naar binnen werken...









4 opmerkingen:

  1. Wauw Inge, dat is mooi geworden. Dank je wel dat je dat met ons wilde delen.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf Inge, superleuk. Heb wel eens eerder gestempeld met bladeren, maar nooit bedacht dat je dit ook in een mandala vorm kon doen. Super idee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een supermooie pagina is dit zeg! Ik wist niet dat je van zoveel dingen mooie stempels kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gaaf idee om met die bladeren te stempelen zeg, ik vind het er onwijs leuk uit zien!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...