zaterdag 20 juli 2013

Belofte

 
De achtergrond
Ik ben zonder 'plan' van start gegaan en heb door de 'Happinezz' bladerend
het eerste dat me aansprak uitgescheurd en opgeplakt. >Dit gezicht dus.
Daarna op dezelfde wijze afbeeldingen gezocht die ik er mooi bij vond passen 
qua kleur.

Alle plaatjes gearrangeerd en opgeplakt.
 
In een schrijfsel heb ik spontaan beschreven wat ik letterlijk in het beeld zie en
wat er aan associaties en symboliek bij me opkwam en zo kwam ik op de titel
'Belofte' uit. Zo voelt het beeld voor mij ook, het houdt een belofte in.

Van de rechter pagina heb ik een vakje gemaakt door de volgende pagina er
langs de boven- en onderrand aan vast te plakken.
Het bijbehorende schrijfsel heb ik daarin geschoven.
Schrijfsel:
Ik zie een gemaskerde vrouw met vlinders rond haar hoofd en het droombeeld van een vlinder die losgelaten wordt of opvliegt uit haar handen (> loslaten, uitvliegen, vrij, ruimte, tijd, transformatie).
In haar haren en bij haar lip op haar wang (als een schoonheidsvlek) diamanten of kristalen bloemen (> rijkdom, groei, geslepen/gevormd/vervolmaakt, schoonheid)
Links een venster, een doorkijk naar een lichte plek, een 'zielevenster' (> bezieling, vertrouwen,
'ik ben')
Op de voorgrond aardse materie in de vorm van aardewerken serviesgoed en een boeddha (> aarden, voeding)
De vrouw heeft een masker op, maar toch is zij goed zichtbaar. Haar ogen, als 'poelen van de ziel', kijken je rechtstreeks aan, lijken naar binnen te kijken en werkelijk te zien. Ze heeft iets mysterieus (> jij en ik, wij zijn één)
Voor het venster een groen takje of twijgje (> groei, leven, hoop, toekomst) en roze bloesemtakken zwaar van de bloementrossen (> vruchtbeginsels, toekomst, belofte)


2 opmerkingen:

  1. Mooi weer Inge. Vond de achtergrond ook al bijzonder inventief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De achtergrond was al erg mooi en met de plaatjes is het een dromerige pagina geworden. Mooie kleuren en het raam lijk je echt doorheen te kunnen kijken

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...