woensdag 10 april 2013

Rond en rond en rond...


Het heeft even geduurd , maar hier is dan toch eindelijk weer een blog bericht. Ik ben op het moment met veel dingen druk in de weer en daarom is mijn blog afgelopen week even in het gedrang gekomen. Ik heb er bewust voor gekozen om me niet door mijn blog te laten pushen, maar het tijdelijk los te laten als dat nodig is.

De dagboekpagina hieronder is een mooi voorbeeld van hoe je dagelijkse beslommeringen spontaan in een beeld zichtbaar kunnen worden en duidelijkheid/inzicht kunnen geven. Het voelde eerst confronterend, maar ik ontdekte ook het 'medicijn' erin. Het is een helend en inzichtgevend beeld.


In de kaders staat de volgende tekst:
Vele cirkels groot en klein. Rond en rond en rond, oneindig in het rond. Het is druk en veel, maar in elke cirkel vind ik rust. Stap voor stap de weg naar binnen volgend kom ik in mijn kern. In alle drukte en hectiek is ook steeds een rustpunt, zo blijf ik overeind. Rond en rond en rond, van cirkel naar cirkel, stap voor stap en één voor één. Tot alles gedaan is wat ik wil doen.

Het uiteindelijke beeld is spontaan en intuïtief ontstaan door te doen wat in me opkwam
Dit plaatje uit een tijdschrift inspireerde mij en was mijn uitgangspunt

met wateroplosbaar krijt spontaan gekleurd

met een babylotiondoekje uitgesmeerd

ecoline erop gedruppeld en met een rietje geblazen

met een babylotiondoekje nogeens uitgewreven

verdunde gesso eroverheen

met aquastift cirkels getekend

met een penseel en water verzacht en blauwe cirkels erin gezet

dan spelen/doedelen met kleurpotlood, fineliner en verfstiften

...nog meer

...en nog meer
en tot slot kaders (uit blokje van de action) erop geplakt voor de tekst

4 opmerkingen:

  1. Mooi!
    En blijkbaar dus ook functioneel.
    Ik geef mezelf daar de tijd (nog) niet voor.
    Komt vast ooit nog eens.
    Dankjewel voor een kijkje binnenin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is mooi om te zien hoe je basis achtergrond veranderd in dit nieuwe beeld... en idd laat je niet door je blog pushen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi inge, wonderlijk hoe laag voor laag je weer terug komt bij het uitgangspunt, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Toch fijn hoe men tot rust kan komen via tekenen en inkleuren.

    Lieve groeten, Annemie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...