dinsdag 16 april 2013

'Kleurrijk weefsel'

Een 'ouwetje' van 5 jaar geleden, maar nog steeds inspirerend
 
 
In het autobiografisch jaar tijdens mijn opleiding kregen we een tekenopdracht naar aanleiding van de pubertijd. Om daar contact mee te maken kon je muziek opzoeken die je in die periode leuk vond en hierop dan een energetische tekening maken.
Ik luisterde als puber graag naar de muziek van The Osmonds (The Osmond brothers, Donny Osmond en Mary Osmond) en David Cassidy.
Op internet bij ‘You Tube’ waren de liedjes snel gevonden, zo leuk om weer te horen en lekker mee te zingen en swingen.


Op de muziek ‘Young love’ energetisch getekend met waskrijt en op de nummers ‘Crazy Horses’, ‘Down By The Lazy River’, en ‘Paper Roses’ met ecoline in willekeurige kleuren energetisch geschilderd. Toen het klaar was nog een hart erin geschilderd. Het papier was kleddernat en viel haast uit elkaar van de vele lagen ecoline en water.
 
Nadat het klaar was kreeg ik sterk de behoefte om het in repen te scheuren, en dat heb ik gedaan. Die repen heb ik weer op een ander vel papier geplakt, de scheurrandjes met zwart waskrijt omlijnt, en de tussenruimte met zachte pastelkrijt opgevuld.
De pubertijd was voor mij een verwarrende tijd waarin ik me vaak 'verscheurd' voelde. In dit werkstuk zijn de tegenpolen uit mijn pubertijd vervlochten tot een geheel, een kleurrijk weefsel van alle aspecten.

Een mooi voorbeeld van 'beeldend en verbeeldend werken en verwerken', ofwel helend tekenen/schilderen.


4 opmerkingen:

  1. Zie je wel, ik had 'm ooit eerder gezien, maar wat leuk om je verhaal er bij te lezen, je muziekherinneringen mee te beleven en te weten hoe je dat mooie resultaat hebt gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend gaaf effect met die rustige stukjes er tussen met pastelkrijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtig eindresultaat Inge. En een heel leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dit proces roept herinneringen op ;-)) en wat een mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...