donderdag 28 februari 2013

'Veilig achterop bij vader op de fiets'

Al meer dan een week spookt op de meest vreemde momenten het refrein van het liedje 'Veilig achterop bij vader op de fiets' van Paul van Vliet door mijn hoofd. Dat wil dan toch iets zeggen!
Het doet me beseffen dat ik op het moment weer erg gedreven ben, en dat ik me dan verlies in van alles wat ik wil en denk te moeten doen. Dan kom ik mezelf en mijn grenzen tegen en verlang ik ernaar om weer even net als toen....
 
Toen ik de songtekst op internet had opgezocht en doorlas kwam die wel even aan,  confronterend, maar ook een eyeopener.
Voor mij betekent dit nu:
'Een pas op de plaats en dan stap voor stap veilig en in vertrouwen verder gaan'.  
 
Eerst maar eens een achtergrond gemaakt die past bij mijn 'gedrevenheid en drukte'.
Met een vochtig sponsje en acrylverf de ondergrond ingekleurd, daarop spiralen
gestempeld (zie flexibele foamstempels)

Het middendeel met gesso geschilderd om 'ruimte en rust' te scheppen

'Veilig achterop bij vader op de fiets' in beeld gebracht met kleurpotloden en afgewerkt
met zwarte fineliner.

Ik heb er een 'droomwolk' van gemaakt

En tenslotte de tekst van het refrein erbij geschreven

5 opmerkingen:

  1. ja ik kan me voorstellen dat dit een veilig gevoel geeft.. mooi pagina's geworden...
    ik mocht altijd voorop zitten.. ook zo iets bijzonders dat zie je eigenlijk nooit meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Inge, hoe je je binnenwereld creatief verbindt met verleden en heden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, die is leuk zeg!
    Zo kleurrijk en zo leuk getekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel herkenning, mooi gevisualiseerd!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...