woensdag 9 januari 2013

Wenskaarten

Mijn wenskaarten voorraad is weer aardig aan het opraken, dus tijd voor nieuwe:

Mijn werkblad onderlegger moet er aan geloven. Inmiddels is ie
lekker vol gekliederd met verf, lijm en stempelresten.
Een deel ervan in stukjes van 8x8 cm gesneden
Een stukje uitkiezen...
...de omtrek van een afbeelding erop tekenen met verfstift of
potlood. Je kan natuurlijke ook een vrije vorm uit de hand
tekenen, zoals een bloem of hart.


Rondom de getekende vorm met gesso of witte acrylverf de
achtergrond schilderen (eventueel een beetje kleur toevoegen)
De vorm benadrukken en afwerken met verfstiften en fineliner.
Ik denk dat gelpennen of potloden ook wel kunnen.
Wees creatief  met je materiaal. Ik heb meerdere 'slordige'
contourlijnen om de vorm getekend.
Een bijpassende achtergrond (zie tip) op een oude
wenskaart geplakt en daar de afbeelding weer op
geplakt. Op de overzichtfoto zie je dat ik nog een
kader langs de buitenrand getekend heb.

TIP: bij 'Action' zijn momenteel prachtige pakketjes
handgeschept papier te koop voor maar 1 euro.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...