zaterdag 5 januari 2013

Intuïtief oliepastelschilderen (4)

Droomlandschap
 
Dit werkstuk is ontstaan na een 'licht' meditatie.

De rand van het papier afplakken met afplakband, zodat je straks een mooi kader krijgt. TIP: het plakband eerst even op je broek of trui plakken en daarna op het papier, dan is de kleefkracht wat minder zodat je papier niet stuk gaat bij het lostrekken.

Met de zijkant van een wit oliepastelkrijtje de ondergrond 'gekleurd' (mijn ruimte innemen)

Spontaan vanuit gevoel kleuren opbrengen,



Met een doekje en olie uitwrijven,

zie:
techniekbeschrijving voor oliepastelschilderen
Mijn werkstuk gedraaid en meer krijt opgebracht en verwerkt...
....laag voor laag opbouwen tot het goed voelt.
Er is een soort van droomlandschap ontstaan

7 opmerkingen:

  1. Even een vraagje,wat zijn goede oliepastelkrijtjes? en met wat voor olie wrijf jij het uit. Wat maak je prachtige dingen Inge zie altijd uit naar je mail,en doe hiemee weer nieuwe inspiratie op. groetjes astrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor deze techniek is oliepastelkrijt van 'van Gogh' heel geschikt,andere merken zou je even moeten uitproberen. Ik heb ook wel met lyra krijtjes gewerkt, dat werkt ook redelijk goed. Ik gebruik voor het uitwrijven blanke lampeolie. Geurarme terpetine kan ook, maar vind ik toch nog te sterk ruiken, en zelfs slaolie werkt. Succes en veel plezier.

      Verwijderen
    2. Dank je voor het antwoord,eens zien waar ik die ga kopen,leuk om uit teproberen. groetjes Astrid

      Verwijderen
  2. Prachtig Inge! Krijg weer helemaal zin om al m'n krijtjes weer eens tevoorschijn te halen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Ik gebruik graag: het 'Sketch Pad' van Mercurius of van Quattro, beide 170 g/m2. Neem in elk geval stevig papier, verder gewoon even uitproberen.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...