vrijdag 28 december 2012

Spontane krabbel (5)

Ik had zin om gewoon maar eens lekker te gaan kleuren, en bedacht dat een spontane krabbel tekening als 'kleurplaat' wel leuk was. Maar het liep even anders. Inplaats van lekker rustgevend/meditatief te kleuren, ontstond spontaan de drang om eerst allerlei krabbeltjes te zetten. Daaraan toegegeven werd het een onrustig/chaotisch beeld en dat voelde niet fijn, maar blijkbaar moesten er eerst nog wat restanten onrust in mij geuit worden. Rust kan je niet altijd afdwingen, soms moet de onrust eerst geuit en gevoeld worden, pas dan komt er weer ruimte voor rust en contact met jezelf.

Eerst een spontane krabbel met een watervaste fineliner
De lijn afwisselend dikker maken, voornamelijk in de bochten. Het lijkt dan net een lint.
Dit is dan het resultaat
Mijn plan was om dit als een kleurplaat in te kleuren, maar het liep anders..
Met een rode en witte verfstift en mijn fineliner spontaan getekend wat er in me opkwam
Het werd een steeds bonter geheel
Tenslotte, om enigzins rust in de tekening te brengen, met sterk verdunde verf de vorm ingekleurd.


1 opmerking:

  1. Deze onrust levert een prachtig resultaat op bij jou :) Héél mooi Inge!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...