maandag 17 december 2012

Kerstkaart 2012


Mijn kerstkaart dit jaar ontstond, geinspireerd door onderstaande tekst over het gewicht van één enkele sneeuwvlok. Ik weet niet waar de tekst vandaan komt en wie hem geschreven heeft, maar als ik op internet zoek vind ik hem op verschillende sites en in verschillende variaties.

In de binnenkant van de kaart zijn voor iedere ontvanger stukjes van het orginele werkstuk geplakt.
Het orginele formaat is 50x70 cm.
Eerst met blauwe en (beetje) zwarte acrylverf de ondergrond geschilderd in grove streken.
Met 3 maten kopspijkers de cirkels gestempeld volgens de aboriginal dotpainting stijl. Ik heb witte verf gemengd met enkele druppels blauwe ecoline en pure witte verf gebruikt, zodat een beetje kleurvariatie in het wit ontstaat.
Ik ben ergens begonnen met een stip, daaromheen een aantal cirkels gestippeld. Daar, aansluitend tegen de rand, opnieuw een stip als centrum voor de nieuwe cirkel en het proces herhalen. Zo door werken tot het vel zo goed als vol is. Willekeurig grote en kleinere cirkels maken.
Een kleine opening gelaten
Daarin een uit wit papier geknipte sneeuwvlok geplakt
(op google plaatjes gevonden)

















Met een fotobewerkingsprogramma een oplichtende plek gemaakt en daarin de tekst geplaatst.
De foto met rand laten afdrukken en op mijn kaart geplakt.
Het schilderij in stukken gesneden en in elke kaart stukjes van het orgineel geplakt.


Ik wens al mijn bloglezers
Prettige Kerstdagen
en een jaar vol vreugde en geluk

Mogen de dagen, weken, maanden

gevuld zijn met vrede, liefde, en een
lach voor iedereen


Hartelijk dank voor jullie belangstelling en fijne commentaren op mijn berichten

2 opmerkingen:

  1. Supermooie kaart!
    Voor jou ook de wens voor fijne feestdagen.
    En voor 2013 veel liefde, geluk en inspiratie.
    Want dan kan ik weer volop genieten van je blog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onwijs mooi gemaakt!!Al die stipjes wat een werk!
    Ik wens jou ook hele fijne feestdagen en een heel goed 2013!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...