dinsdag 4 december 2012

Hergebruik van tijdschriften (1)


Met oude tijdschriften is zoveel leuks te doen. Daarom heb ik het bericht:  'Hergebruik van tijdschriften (1)' genoemd, want ik ga zeker nog meer ideeen met tijdschriften plaatsen. Ik heb al eerder tijdschriften gebruikt om kleedjes van te knippen en ook het verwerken in collages is niet onbekend. Deze keer heb ik repen gescheurd van gekleurde tijdschriftpagina's en die versierd met doodles



De pagina links van de mandala was nog maagdelijk wit en ik wilde er een bijpassende pagina van maken.
Uit tijdschriften heb daarom ik stukken gescheurd in overeenkomende kleuren.
Het maakt niet uit dat er tekst of afbeeldingen op staan.

Daarvan repen gescheurd, zodanig dat er een witte scheur rand zichtbaar wordt,
dat is straks mooi als afscheiding tussen de verschillende repen

De repen naast elkaar (een beetje overlappend) opgeplakt...

...en dan de uitstekende stukken afgeknipt


Met een watervaste fineliner, witte gelpen en een correctiepen witte en zwarte doodles getekend

met dit als resultaat

8 opmerkingen:

  1. Wat een briljant idee en schitterend uitgevoerd Inge! Heel bijzonder effect met jouw mooie doodles er op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi hoor, door die doodles zie je geen eens de tekst meer ook al is die niet storend

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee Inge, welke lijm vind je hiervoor geschikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb met gelmedium gelijmd, maar ik denk dat een lijmstift in dit geval ook prima voldoet.

      Verwijderen
  4. prachtig ben het al het proberen ankie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...