zondag 9 december 2012

Herfstbladeren (1)

Het is al bijna winter, maar nog steeds officieel herfst. Een paar weken geleden heb ik wat herfstbladeren verzameld en gedroogd, die bladeren heb ik gebruikt als uitgangspunt voor deze pagina.
 

De verzameling gedroogde herfstbladeren

Van een aantal bladeren heb ik met potlood de contouren omgetrokken, gewoon door elkaar heen getekend.

Nadat ik tevreden was over de compositie heb ik met een watervaste fineliner de lijnen overgetrokken.

Met ecoline en water de bladeren ingekleurd. Elk blad in zijn geheel met één kleur. Doordat de bladeren deels over elkaar heen vallen ontstaan op de overlappende delen mengkleuren.

Tip: bebruik veel water en een klein tipje ecoline aan je penseel omdat de ecoline puur erg hard van kleur is
Dan de bladeren wat levendiger maken door langs de randen wat extra kleur aan te brengen,  nu ook wat bruin toevoegen. Gebruik ook nog steeds veel water

De pagina afgewerkt door met verdunde bruine ecoline en een spuitflacon de pagina licht te sprayen en met een tekststempel nog wat extra textuur toegevoegd.

3 opmerkingen:

  1. Mooi geheel en prachtig dat kleurenverloop in de bladeren. En die tekst van die stempel dat maakt het echt af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, allebei jouw herfstbladcomposities Inge, ook die met de waskrijtjes. Leuk hoe jij met een bekende techniek weer heel nieuwe ideeen weet op te roepen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...