maandag 19 november 2012

Regenboogboek, deel 2

De volgende zes dubbele achtergrondpagina's van het regenboogboek
 
Ik werk veel met silhouetten, stencils of sjablonen. Die knip ik zelf uit stevig plastic of papier, of rechtstreeks uit tijdschriften, zoals onderstaande vrouw (dan wel even op steviger papier plakken). Op google afbeeldingen is ook heel veel te vinden (geef als zoekterm silhouette(n), stencil(s) of sjablonen in). Ook gebruik ik graag voorwerpen uit mijn omgeving, zoals bijvoorbeeld een stuk van een oud plastic mandje, een oude cd, en dergelijke. Ik stencil de figuren meestal met een lichtvochtige spons en verf, of met ecoline in een spuitflesje. De spuitmethode is vooral heel geschikt voor tere of kleine voorwerpen zoals een veer, blad, bloem, rand van een taartkleedje, en dergelijke. De spuitmethode geeft een heel ander effect dan het sponzen.
 
Verder gebruik ik veel stempels, enkele gekochte, maar het fijnst vind ik zelfgemaakte stempels van gum en foam, en voorwerpen uit mijn omgeving, zoals dopjes, spijkers en dergelijke. Ook 'stempelen' met stalen/stukjes van reliëfbehang is erg leuk. Om te stempelen gebruik ik verf of een stempelkussen. De verf breng ik met een speciaal mini verfrolletje op de stempel aan. Met spijkers, dopjes en dergelijke 'dip' ik de verf rechtstreeks van het palet.
 
 
Met witte verf figuren gestencild
Met  bloem- en vlinderstempel (koopstempels) gestempeld met donkerblauwe, lichtblauwe en paarse stempelinkt

Met  blauwe ecoline rond de vogelfiguren gespoten. Met witte verf langs een strook stevig papier kaders gestencild. De ecoline lost op in de witte verf, deze wordt dus lichtblauw

Met witte verf de dolfijnen gestencild en de rand gestempeld met foam-cirkels en blauwe verf

Alles met groene stempelinkt gestempeld, vissen en  golven met gumstempels en de plantenslierten met een elastiekjes rolstempel

Met bruine stempelinkt de vogels gestempeld (gum-stempel) en met een strook papier (in een golfpatroon geknipt) de wolken gestencild.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...