maandag 26 november 2012

Experimenteren en spelen

 
Experimenteren is een vorm van lekker spelen met gereedschap en materiaal. Het verlegt je grenzen en er gaat een wereld van mogelijkheden open. Er is van alles te ontdekken. Zolang je experimenteert sta je jezelf toe alles uit te proberen en steeds weer los te laten. Het gaat niet over mooi, maar over wat gebeurt er, welke mogelijkheden ontdek ik, en welke effecten ontstaan. Laag over laag ontstaat verdieping. Je kan het hierbij laten, maar je kan er ook afstand van nemen en 'kijken en voelen' wat het schilderij nog nodig heeft om tot een bevredigend eindproduct te komen.

Ik heb gewerkt met plakaatverf en geexperimenteerd met: mijn vingers, vork, plastic kaartje (oud pasje), verschillende dopjes, stokjes, potloden, penseel, sateprikkers, dikke klodders verf, pagina's op elkaar wrijven, enz.
De 'gereedschappen' zijn op verschillende manieren gebruikt, door bijvoorbeeld met voor-, achter-, of zijkant te krassen, stempelen, wrijven, rollen, enz. om maar eens wat mogelijkheden te noemen.
Hieronder de werkfoto's, zonder beschrijving, want ik weet niet meer precis wat ik allemaal gedaan heb, maar ik weet wel dat ik heerlijk gespeeld heb.













1 opmerking:

  1. zalig, heerlijk spelen ... ik vind dit tof moeten we meer durven doen als volwassenen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...