vrijdag 9 november 2012

Bloemenfeestje

De beschrijving voor het maken van deze prachtige bloemen vond ik op het blog van Jennibellie, zij heeft altijd zo'n leuke en orginele ideeen, ik heb al eerder dankbaar van haar beschrijvingen gebruik gemaakt, en dat zal vast nog wel vaker gebeuren. Maar altijd wel met een eigen draai eraan. 
Ik heb de bloemen gemaakt van oa papier uit tijdschriften (met redelijk stevig glossy papier).

 De bloemen  heb ik op oude wenskaarten geplakt, die ik eerst van een nieuwe achtergrond heb voorzien. Ik hoop dat ze heel overkomen bij het versturen.

Bekijk voor een volledige werkbeschrijving dit filmpje

Eerst heb ik een verzameling bloemen uitgeknipt


Daarvan heb ik er een vijftal uitgelozen die ik mooi bij elkaar vind passen
De bloemblaadjes heb ik gedoodled met een zwarte fineliner en een witte correctiepen


Dan worden de bloemblaadjes opgebold en tot een kelkje geplakt (zie filmpje)

En tot slot samengevoegd tot een bloem

2 opmerkingen:

  1. prachtig al die vrolijk gekleurde bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hi Inge dit is idd een bloemenfeestje ;-)
    en wat en fijne beschrijvingen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...