woensdag 31 oktober 2012

Pop-art

Les 12  Pop-art
n.a.v. de online cursus A Creative Art Journey

 
De laatste les van de cursus gaat over pop-art (1955-1970). Deze kunststroming maakt gebruik van produkten uit het leven van alledag, plastic voorwerpen, kitsch, advertenties, affiches, film- en popsterren, reclame-afbeeldingen en dergelijke. Een bekende pop-art kunstenaar is Andy Warhol. Ik heb me laten inspireren door zijn series zeefdruk portretten van oa Marilyn Monroe.
 
De stempel die ik 3 maanden geleden van mijzelf gemaakt heb komt nu van pas (zie: stempel van mijzelf)
Ik heb mijn pagina in 16 hokjes verdeeld en met verschillende kleuren mezelf erin gestempeld. Daarna met kleurpotlood ingekleurd.



3 opmerkingen:

  1. Hi Inge .. geweldig hoe je met volharding alle lessen hebt gemaakt.. ik heb van allemaal genoten om te zien hoe je de diverse kunststromingen hebt vormgegeven.. dank je wel daarvoor en ik hoop dat je geniet als je je boek doorkijkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...