donderdag 20 september 2012

Prehistorische kunst

Les 1 Prehistorische kunst
n.a.v. de online cursus A Creative Art Journey

Prehistorische grottekeningen werden waarschijnlijk vervaardigd als onderdeel van een magisch ritueel om succes af te dwingen, bijvoorbeeld bij de jacht.

Ik heb afgelopen jaar hard gewerkt om een eigen praktijk op te starten als psychosociaal therapeut beeldend (ook wel tekentherapeut genoemd). Mijn praktijk kreeg steeds meer vorm. Sinds deze week is mijn website klaar en mijn eerste nieuwsbrief geplaatst. Aangezien ik nu op de drempel sta om daadwerkelijk naar buiten te treden met mijn praktijk, kan ik ook wel wat succes gebruiken. Met dat in mijn achterhoofd ben ik deze schildering aangegaan. Wie weet werkt de magie ook voor mij.

De spiraalvorm die ‘van buiten naar binnen’ en dan ‘van binnen naar buiten’ zijn weg vervolgt, en daar op een hoger niveau weer naar buiten treed, is mijn logosymbool.

Ik heb een laag PVA-lijm opgebracht en over de nog natte lijm een laag grote gaten vuller van Alabastine gespateld. Met een uitgeknepen spons eroverheen gedept zodat een muurstructuur ontstond.




In de cementlaag met de achterkant van een penseel een primitieve afbeelding gekrast. (de scherpe randjes die daardoor ontstaan met de spons een beetje glad gedept)
Dan de bovenlaag droog geföhnd.


Met geeloker, donkerbruin en sienna het geheel geschilderd.
 
 
 
 
 
 
 
 
De figuren donker ingekleurd
 
 
 
 
 
 
 
 
Rond de figuren wat schaduweffecten geschilderd en in het centrum met geel oker 'goud'kleurig.
 
 
 
 
 
 
Tot slot de figuren nog wat donkerder aangezet

4 opmerkingen:

  1. Prachtig gedaan Inge, ik had eerst niet door dat jij het was tot ik op je blog kwam, ha,ha....Ik heb al verschillende dingen op je blog uitgeprobeerd erg leuk om te volgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Inge, heb net je website bekeken ziet er super uit en me gelijk maar ingeschreven voor de nieuwsbrief.
    Groet Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je hier zo'n uitgebreide omschrijving geeft,ik vind hetwerkeleijk geweldig!
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi! Ik wil je graag feliciteren met je website en je heel veel succes wensen met je praktijk Inge! Jenny

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...