woensdag 12 september 2012

Oranje - Blauw

Acryl op doek, 40x40cm, 2010
 
Lekker spelen en experimenteren, kliederen en klodderen.
Zonder vooropgezet plan heb ik gewoon gedaan wat er in me opkwam. En ja, dan komt er ook een moment van oordelen, balen, het niet meer weten, of het verpesten. En dan? Dan laat ik het even helemaal los en neem afstand. Ik ga dan even wat anders doen. Als ik terugkom kijk ik er opnieuw naar, ik verbind me er weer mee en ga verder. Als ik het niet meer weet, doe ik spontaan gewoon maar wat, meestal iets rigoureus, maar wel vanuit mijn gevoel mijn behoeftes volgend. Zodra ik het 'mooi' wil maken of vanuit mijn hoofd ga werken wordt het meestal niets, maar alles wat vanuit het 'spontane' ontstaat heeft meestal een eigen schoonheid die je niet kunt 'maken'
 
Onderstaand de stappen foto's

Het schilderij is eerst van relief voorzien door er allerlei materialen (zoals plastic folie, bubbeltjes plastic, grof zand, zaagsel, ed) op te plakken in een dikke laag gesso
Dan schilderen

 gesso eroverheen
 extra laag relief


Weer schilderen (vergeten tussendoor foto's te maken)
Afgewerkt door er zwarte acrylverf overheen te laten lopen (zoals je stroop op een pannenkoek doet)

3 opmerkingen:

  1. volgens mij is dit nu een " dik" schilderij geworden..ik vind het mooi om te zien dat je steeds weer lagen over elkaar durft te zetten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow Prachtig en de kleuren zijn schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...