dinsdag 31 juli 2012

Stempel van mijzelf


Tussen de bedrijven door heb ik een stempel van mijzelf gemaakt. Mijn man vroeg: wat wil je daarmee doen? Tja, dat weet ik nog niet, maar ik vond het gewoon leuk om uit te proberen. Gaaf toch, een stempel van jezelf?









Eerst een foto uitgezocht en deze bewerkt met PSP een fotobewerkings programma. Niet dat ik daarmee overweg kan, maar ik vond bij toeval de volgende bewerking:
> foto aanpassen
> helderheid en contrast
> drempel
Dan kan je, door het getal daar aan te passen, spelen met het zwart/wit



 Met dit als resultaat
De foto uitgeprint en op de carbonkant van carbonpapier gelegd en de contouren overgetrokken met potlood. (de tekening staat nu op de achterkant van de foto)
De afbeelding op een gum leggen met de printkant (en de potloodlijnen) op de gum. De carbonlijnen trek je nu nog een keer over, en dan staat de potloodafdruk op de gum. Die trek je met een watervaste fineliner na en je kleurt de zwarte vlakken in. Alles wat wit is snijd je weg.
Deze stempel is met een lino mesje (gutsje) uit een gum van 4x6cm gesneden.

2 opmerkingen:

  1. Wat gaaf !!! Knap stukje werk Inge. Je kan nu achter elk werk van jezelf zo'n mooie stempel zetten, handtekening erbij en wie weet is er een nieuwe rage geboren.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...