woensdag 11 juli 2012

Schilderij van een kindertekening



Ik kwam laatst een site tegen (http://www.artkids.nu) waar kindertekeningen tot kunst verheven worden in een schilderij. Dat vond ik zo leuk dat ik meteen op zolder ben gaan graven naar de dozen waar ik de kindertekeningen van onze kinderen bewaar. Eenmaal gevonden was ik helemaal verloren, wat heerlijk om al die tekeningen en knutselwerkjes weer eens door te kijken. Maar...welke kies ik dan? Ik heb inmiddels besloten, dat ik van elk kind een tekening tot schilderij wil verwerken. Uiteindelijk heb ik om te beginnen een tekening gekozen van mijn oudste dochter van toen ze bijna 6 jaar was. (nu is ze alweer bijna 26). Hieronder volgen de werkfoto's en beschrijving:

De kindertekening van mijn dochter

Met behulp van de computer omgezet van zwart naar wit en uitvergroot (vanwege de gewenste grootte in delen, en die aan elkaar geplakt)










Aan de achterkant met houtskool de lijnen dik overgetrokken.
Dan weer omgedraaid en op het schildersdoek overgebracht door met potlood de lijnen over te drukken, de houtskool fungeert als een soort carbonpapier






Het doek heb ik eerst voorbewerkt zoals beschreven in Ondergrond: 'oude stenen muur effect' Dan met een gewone huishoudspons de ondergrond met rode acrylverf geschilderd. Daarop de tekening overgebracht. Met een fijn penseel en zwarte acrylverf de lijnen overschilderen.







Als alle lijnen stevig zwart op het doek staan, inkleuren met acrylverf










Tot slot de achtergrond met een spons en wat bruine en gele/oranje/rode verf wat levendiger gemaakt

2 opmerkingen:

  1. hi Inge wat geweldig! ik heb ook nog zo,n map van onze kinderen liggen maar wist niet goed wat er mee te doen..ik zou zelf nooit bedacht hebben om het via de computer te doen.. dus dank voor de tip en ik denk dat je dochter het prachtig vind

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterend idee! Hiermee weet ik zeker dat mijn dochter het leuk vindt om te blijven tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...