maandag 16 juli 2012

Harmonieën

Soms heb ik zin om gewoon maar lekker wat te gaan schilderen en dan vind ik het prettig om toch even een houvast of startpunt te hebben. Ik trek dan wel eens een woordkaartje ter inspiratie. Ik heb deze keer een 'Dolfijn Orakelkaartje' getrokken > "Harmonieën"

In dit werkstuk heb ik diverse van mijn zelfgemaakte stempels gebruikt.

Nav het woord "Harmonieën" heb ik eerst spontaan de pagina volgeschreven om los te komen en me te verbinden met het woord  en wat het bij me oproept. Daaroverheen met houtskool nogeens groot het woord geschreven. Dan laat ik het verder los en werk ik spontaan op gevoel verder
Wat stukjes krant opgeplakt
 Een dun laagje gesso eroverheen
 Wat spelen met acrylverf
 En dan stempelen, een hele serie rode bladeren





En grote en kleine cirkeltjes.
Een stuk van een oud plastic mandje gebruikt als sjabloon > met een sponsje en acrylverf  gesjabloneerd (blokjesmotief)
Met mijn fantasie-lijn stempel nog wat verder gespeeld en met de concentrische-cirkel stempel zijn een soort van roosjes ontstaan.

Zie voor alle gebruikte stempels, mijn eerdere blogbericht:  Stempelwerk

2 opmerkingen:

  1. Erg mooi Inge. Wat leuk om de opbouw van je pagina te zien. Normaal zou niemand weten wat er allemaal onder de verschillende lagen zit. Mooie kleuren heb je gebruikt.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. grappig om te lezen hoe de opbouw is.. ik heb de tekst eronder niet verwacht maar daardoor is het waarschijnlijk zo harmonieus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...