vrijdag 20 juli 2012

Dagboekomslag, gehaakt

Voor de vakantie had ik een handzaam handwerkpakketje gemaakt om mee te nemen. Ik wilde iets gemakkelijks mee, wat ik zo kan oppakken en weer neerleggen, niet te veel ruimte inneemt en vooral ontspannend is om te doen. Er gingen bolletjes gebleekte en ongebleekte katoen, een haaknaald en wat gegoogle-de en uitgeprinte  haaksteken (-patronen) mee. En natuurlijk vooraf even de maat van mijn dagboekjes opgenomen.

En dan maar gewoon lekker haken, zonder plan vooraf steken en patronen uitproberen en vooral experimenteren met eigen variaties.
 Eenmaal weer thuis heb ik de gehaakte lappen geverft met textielverf (Procionverf). Het ging niet zoals ik in gedachten had, maar het is zo ook prima.











Van een lapje katoen een omslag genaaid en de gehaakte lap er langs de randen op vastgenaaid



5 opmerkingen:

  1. Weet niet wat je in gedachten had, maar ik vind ze prachtig, ook van kleur.....! Leuk, dat ik het wilde weg haken....ik geloof dat ik dat eens in mijn vakantie ga proberen. Hoef dan niet zoveel mee te nemen ook......!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig is dit! zo kan je " oefenen" en er ook iets moois mee doen.. heb je het om een bestaand boekje gemaakt of hier ook weer eigen pagina's in.??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al eeuwen haakgaren liggen voor precies hetzelfde idee, maar in tegenstelling tot jou er nog geen moer mee gedaan. Dus...complimentjes voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan ik mijn opmerking ook weer verwijderen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee, maar als beheerder van het blog kan ik dat wel voor je doen. Wat wil je verwijderd hebben?

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...