zaterdag 28 juli 2012

Dagboek van (oude) wenskaarten - Deel 1


Wenskaarten, altijd leuk om te krijgen. Ik hang ze altijd een tijdlang op een deur, maar op een gegeven moment gaan ze toch weg. Een enkele hele mooie bewaar ik. Maar voortaan heb ik er een bestemming voor. Ik vond bij Jennibellie een leuke manier om wenskaarten te verwerken tot een dagboek. In een tweetal filmpjes laat zij zien hoe het in zijn werk gaat.
Make an Art Journal By Recycling Greetings Cards: Tutorial Part I
en
Make an Art Journal By Recycling Greetings Cards: Tutorial Part II

Aan de slag dus maar. Allereerst worden de binnenkanten van de kaarten beschilderd. Achtergronden maken, de kans om lekker te experimenteren met verf en materialen.
Ik heb geschilderd met acrylverf en daarbij gebruik gemaakt van oa een mini-verfrolletje en een stukje spons. Eerst een ondergrond schilderen in één of meerdere kleuren. Je kan het hierbij laten, maar je kan ook nog verder gaan door te sjabloneren of afdrukken te maken. Ik heb gebruik gemaakt van (uit stevig plastic geknipte) sjablonen, stalen relief behangpapier, ribbelkarton, van de bloemist een soort spinneweb/gaasachtig deco materiaal, een stuk van een oud plastic mandje en noppenfolie. Ontdek spelenderwijs wat er allemaal mogelijk is en ga zelf ook eens op zoek naar materialen en voorwerpen uit je omgeving die te gebruiken zijn. En hieronder dan het resultaat.

WORDT VERVOLGT in dagboek van oude-wenskaarten - deel 2

3 opmerkingen:

  1. ik ben benieuwd naar het vervolg! Leuk hoor,

    groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit, de filmpjes zijn erg inspirerend dus dat wordt kaarten sparen. Ik ben ook heel benieuwd naar het vervolg.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hi Inge een super leuk idee.. kaarten heb ik genoeg en zo iets als dit wilde ik er al mee doen.. maar hier het resultaat te zien is nog inspirerender om het te gaan doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...