woensdag 6 juni 2012

'Ik kijk uit mijn venster en zie...'

Van de cursus 'let it loose' had ik nog een les liggen die ik overgeslagen had. Vandaag ben ik er eens even 'voor gaan zitten'. Ik was zo lekker bezig dat ik helemaal vergeten ben om foto's te maken, maar ik zal een korte beschrijving geven. Het thema van de les was 'persoonlijke journaling'.
De opdracht was om (op een kladje) spontaan te beschrijven wat je ziet, denkt, voelt, ervaart,... als je uit een raam naar keus, in je huis, kijkt. Ik koos voor mijn werkkamer/atelier. Naar aanleiding van het 'zonnige karakter' van mijn kamer koos ik voor een warme en zonnige achtergrond. Via google plaatjes vond ik een venster. Uitgeprint, uitgeknipt en opgeplakt, en een zonnig plaatje uit een tijdschrift in het venster geplakt. Toen viel er 'toevallig' een ooit eerder uitgeknipt oog uit het tijdschrift. Die mocht er ook nog bij. Naar aanleiding van het ontstane beeld heb ik mijn tekst aangepast en erbij geschreven:

Ik kijk uit het raam van mijn werkkamer. Het regent vandaag. Toch zie ik de zon. De zon die altijd ergens schijnt, ook al is hij even niet zichtbaar. Mijn atelier is een van de lichtste kamers van ons huis. Het heeft een lekker groot raam en als de zon schijnt is het hier heerlijk licht en warm. Als een kat in de vensterbank kan ik hier genieten van die verkwikkende zonnestralen. Vandaag mag ik weer even kunstzinnig 'los'. De wereld gaat dan voor mij open, mijn innerlijke zon schijnt op mijn omgeving. En als ik dan uit mijn venster kijk, zie ik ruimte, licht en vrijheid. De horizon verbreedt zich en gaat verder dan het straatje voor mijn huis.

2 opmerkingen:

  1. wat heb je dat weer inspirerend gedaan!
    alweer oranje, soms ook een lievelingskleur?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Jacinta. Blauw, met name de turkoiseachtige kleur blauw, is mijn lievelingkleur, maar daardoor wordt ook de behoefte aan de tegenkleur oranje opgeroepen, Het koele en ruimtelijke zoekt balans in de tegenhanger van het warme en geborgen oranje. Dus eigenlijk kan je wel zeggen dat ook oranje soms wel een lievelingskleur is.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...