woensdag 23 mei 2012

Roodborstje

Zoals beloofd is hier een werkstuk waarbij ik gebruik gemaakt heb van zelf gekleurd tissue papier. Ik vond in een tijdschrift een plaatje van dit roodborstje en dat kleurde zo mooi bij het tissuepapier dat ik besloot dat te gebruiken in mijn werkstuk. Verder rommelde ik door mijn 'doos van pandora' (een doos waarin allerlei papier verzamel om ooit nog eens te gebruiken). Daarin vond ik een stuk papier waarop ik een keer resten verf heb afgeveegd en een oud incompleet Duits boek . En dan maar gewoon lekker spelen. Niet nadenken wat of hoe het moet worden, maar kliederen en plakken. Uiteindelijk wordt wel zichtbaar wat nog nodig is en waar het naartoe gaat. Hieronder de stappen.

Het papier met de verfresten opgeplakt met gelmedium en daaromheen stukken van de pagina's uit het oude boek

Dan delen ingesmeerd met gelmedium en daarin stukken tissuepapier geplakt. Niet netjes opgeplakt, maar enigzins verfrommeld. Dan met de kwast nog gelmedium eroverheen smeren, waarbij de de plooien, vouwen en dergelijke vast plakt. De ecoline van het gekleurde tissuepapier geeft een beetje af, dat is prima, juist leuk.
Dan de afbeelding van de vogel opgeplakt.
Met verdunde bruine ecoline voorzichtig hier en daar een beetje kleur aangebracht. Na het drogen met een watervaste fineliner wat lijnen getekend, waarbij ik me heb laten leiden door de kleurvlakken.
Ik vond de vogel wat wegvallen tegen de achtergrond en heb met bruine ecoline rondom wat schaduw aangebracht.
Op http://www.citaten.net/ vond ik een mooie tekst bij mijn vogeltje:

'Een vogel zingt niet omdat hij een antwoord heeft,
Hij zingt omdat hij een lied heeft' (van Maya Angelou)

Via google plaatjes vond ik een leuk notenbalkje erbij.
Uiteindelijk heb ik nog wat meer zwarte lijnen toegevoegd

2 opmerkingen:

  1. Ik zei het al op CC: deze pagina is werkelijk prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...