dinsdag 8 mei 2012

Gesso

De vlinder...
Gesso is een primer die ook prima te gebruiken is om te plakken en om structuureffecten te maken. Les 6 van de online cursus 'Let it Loose' van 'Marit's Paper World' gaat over werken met gesso en dit is mijn uitvoering daarvan geworden.

Met een spons (of kwast, paletmes, plamuurmes) een dikke laag gesso opbrengen (ik gebruik goedkope gesso van de Action).

Daarin de foamfiguren rangschikken (kartonnen figuurtjes, puzzelstukjes, schelpjes, takjes, bladeren ed kan ook)
Een stuk noppenfolie in stukken scheuren en in de gesso plakken
Nog een laag gesso eroverheen aanbrengen en een nacht laten drogen

Met een goed uitgeknepen spons lichtblauwe en turkoise acrylverf er overheen sponzen. Laten drogen
Met een spuitflacon sterk verdunde ecoline (magenta) eroverheen gespoten en na het drogen nog wat magenta acrylverf gesponst.

Een tekst gezocht over vlinders:
"De vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg"


4 opmerkingen:

  1. Wow, wat een mooi resultaat! Erg inspirerend, ik ga denk ik ook op zoek naar Gesso ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Inge, hier word ik blij van. De tekst die je hebt gebruikt is van Tagore.

    Fijne dag Syta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben hier helemaal van onder de indruk !
    Ga het ook proberen te maken!
    Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, zeker geslaagd! Ik ben geïnspireerd en ga het ook uittesten!
    groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...