woensdag 16 mei 2012

Blauw

Een werkstuk in één kleur. Ik koos voor blauw, dat is namelijk 'mijn kleur', en om precies te zijn de turkoise tint. Wat betekent die kleur? Hoe voelt die kleur? Inleven in de kleur.
Heerlijk om te doen. Ik kreeg een tijdschrift kado met daarin deze vlinder in mijn kleur, toeval? Die moest er in elk geval in, ik heb ook wat met vlinders. Ik heb me op de ondergrond lekker uitgeleeft in blauw, en ben daar helemaal in opgegaan. De eenvoud was voor mij belangrijk bij deze kleur en ik vond het moeilijk om een pagina te krijgen die wel 'af' was, zonder in details te vervallen. Ik ben er uiteindelijk heel blij mee, het beeld raakt me en komt diep binnen.
De tekst die ik rondom schreef:
Blauw zweeft, weids en geborgen, wijs en trouw, diep en hemels, blauw mijn zielkleur.

De stappen:
Het papier goed nat gemaakt met water en daarop lekker gekliederd met ecoline en verf. Daarin wat grof zout gestrooid.
Tip: neem stevig (270grams of meer) papier, liefst aquarelpapier









Na het drogen het zout eraf geveegd










De vlinder die ik uitgeknipt had, heb ik achterstevoren als mal gebruikt. Pastelkrijt, in een donkerder tint dan de onderschildering, op een doekje aanbrengen. Met dat doekje over de randen van de vlinder  van binnen naar buiten wrijven.







Doe dat op meerdere plekken










Plaatje opplakken










Met een zelfgemaakte stempel en verdunde verf nog wat concentrische cirkels gestempeld









Een cirkel van papier erop gelegd en met donkerder blauw eromheen gesponst (op een goed uitgeknepen spons wat blauwe verf uitwrijven, en daarmee sponzen)








Met dit als resultaat










Tot slot letters die ik ook in dat tijdschrift vond erbij geplakt en om de cirkel heen mijn tekst geschreven

2 opmerkingen:

  1. leuk blauwtje Inge, al aan het oefenen voor de swap
    Blauw is ook helemaal mijn kleur dus ben al aan het freubelen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je maakt prachtige creaties! ik heb me aangemeld als volger! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...