donderdag 24 mei 2012

'Let it loose' cover

Afgelopen weken heb ik een aantal pagina's geplaatst naar aanleiding van de cursus 'Let it loose' van Marit. De cursus is afgelopen en de laatste lessen gaan over het maken van de kaften, waarin de pagina's tot een boek gebonden worden. Nadat de kaft van karton in elkaar gezet is, moet er natuurlijk nog een cover op. Ik vond dit plaatje heel wel passend voor de omslag. Dat was dus mijn uitgangspunt en de rest volgt dan vanzelf.

Eerst met een oud plastic pasje grofweg een dikke laag gesso aangebracht. Goed laten drogen.
Met groene en gele ecoline beschilderd
Van het plaatje een kopie gemaakt en die gebruikt als sjabloon. Met blauwe acrylverf  daaromheen gesponst
En dan het orginele plaatje opgeplakt
Helaas, er ontbreekt een stuk arm. Dus met potlood de arm en hand erbij getekend en met verf ingeschilderd
Met zwart kleurpotlood schaduw rondom het plaatje gekleurd, zodat het meer een geheel wordt met de achtergrond
Met gelmedium hier daar wat gekleurd tissuepapier opgeplakt
Ik had nog kartonnen letters liggen, die kwamen mooi van pas voor voor de titeltekst. Ik heb ze rood geschilderd
Op de inbindrand met acrylverf de titeltekst gesjabloneerd.
De haren die aan de rand van het plaatje ophouden zijn met een fineliner uitgewerkt tot spiralen, zodat het een geheel wordt.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...