vrijdag 2 maart 2012

Spontane krabbel (3)

Rare vogel
Deze tekening is ruim 2 maanden geleden al gemaakt, maar omdat ik er een groot oordeel op had, is het niet eerder geplaatst. Ik vond het maar niks, en een afgang voor mijn blog.
Maar juist voor dit blog is het een mooi voorbeeld van hoeveel weerstand je op je werkstuk kunt ervaren. Dat je het helemaal niks vind en het zelfs het liefst zou willen weggooien. Toch als je er dan even afstand van neemt en er later weer eens naar kijkt en/of over schrijft, kunnen er boeiende dingen tevoorschijn komen. Het hoeft niet altijd leuk of mooi te zijn. Soms heb je ook geen idee wat je hebt getekend of waarom, en dat maakt ook helemaal niet uit, het is gewoon wat het is, en dat is OK. Er is een beeld ontstaan van iets wat blijkbaar zichtbaar wil worden, dat is genoeg.

Deze krabbeltekening is gemaakt met een gewone fineliner. Een spontane krabbel gezet en ook spontaan uitgewerkt. Met een nat penseeltje lost de inkt van de lijnen wat op zodat je het beeld in grijstinten kan inkleuren. In het deel rechtsonder ontstond zo deze 'rare vogel', het deel linksboven bleef vrijwel onbewerkt, alleen een 'lachebekje'.

1 opmerking:

  1. Altijd dat oordelen hè.... Zo'n blog is inderdaad een goede manier om een beetje meer los te laten. In mijn "smoelenboekje" staan zeker ook tekeningen die ik maar niks vind, maar toch plaats ik ze op mijn blog. Afspraak met mezelf!
    En wat jouw tekening betreft: ik hou wel cvan rare vogels! ;-D

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...